A Tea Stall Paragraph for Class 10 & 12

Here is a tea stall paragraph for class 10 and 12 with Bangla translation. You can achieve a good mark on your exam by writing this paragraph.

Related questions about a tea stall paragraph:

a. What is a tea stall?

b. Where is it seen?

c. What is supplied in a tea stall?

d. Where does the manager sit?

e. Why does the tea stall use TV?

A Tea Stall Paragraph for Class 10 & 12

A tea stall is a common meeting place for the village people. It is seen everywhere in our country. All classes of people come here to take tea.

Generally, in a tea stall, hot tea is supplied to the customers. Sometimes bread, chanachur, biscuits, bananas, and other things are also found there.

Every tea stall has a poor boy to supply hot tea. The manager sits near the cash box. Every tea stall has a color TV to attract customers.

The tea stall has some good and bad impacts on our society. On the one hand, such a tea stall is a gathering place for people from all walks of life. News from all over the globe is available here. Many come here at the end of the day to relieve fatigue.

The downsides are, sometimes the village people waste their valuable time by gossiping there. Young people hang out in many tea stalls. Due to them, a tea stall becomes the center of several social crimes like quarrels, fights, eve-teasing, etc.

There are many tea stalls in our area. Among them Asad Mama’s tea stall is famous. His shop sells about 50 types of tea, including mint leaf tea, local cow’s milk tea, and Malta tea. So we can say that a tea stall is an integral part of our village culture.

A Tea Stall Paragraph in Bangla

একটি চায়ের দোকান গ্রামের মানুষের জন্য একটি সাধারণ মিলনস্থল। এটা আমাদের দেশের সর্বত্র দেখা যায়। সব শ্রেণীর মানুষ এখানে চা খেতে আসে।

সাধারণত, একটি চায়ের দোকানে গ্রাহকদের গরম চা সরবরাহ করা হয়। কখনও কখনও রুটি, চানাচুর, বিস্কুট, কলা এবং অন্যান্য জিনিসও সেখানে পাওয়া যায়।

প্রতিটি চায়ের দোকানে একজন ৮-১২ বছর বয়সী ছেলে চা পরিবেশন করে থাকে। দোকানের ব্যবস্থাপক ক্যাশ বাক্সের নিকটে বসে থাকেন। ক্রেতাদের আকর্ষণ করার জন্য প্রতি চায়ের দোকানেই রঙ্গিন টিভি থাকে।

চা দোকানের কিছু ভাল এবং খারাপ দিক রয়েছে। এক দিকে যেমন চায়ের দোকান সর্বস্তরের মানুষের মিলনমেলা। দেশ বিদেশের খবরা খবর এখান থেকে পাওয়া যায়। অনেকে সারাদিনের কাজের শেষে এখানে এসে ক্লান্তি দূর করে।

এর খারাপ দিক গুলো হচ্ছে, গ্রামবাসীরা গল্পগুজব করে তাদের মূল্যবান সময় নষ্ট করে থাকে। অনেক চায়ের দোকানে যুবকদের আড্ডা দিতে দেখা যায়। তাদের কারনে ঝগড়া, মারামারি, ইভ-টিজিং ইত্যাদি সামাজিক অপরাধের কেন্দ্রবিন্দুতে পরিণত হয় চায়ের দোকান।

আমাদের এলাকাতে অনেকগুলো চায়ের দোকান রয়েছে। তাদের মধ্যে আসাদ মামার চায়ের দোকান বিখ্যাত। তার দোকানে প্রায় ৫০ রকমের চা পাওয়া যায় যার মধ্যে পুদিনা পাতার চা, দেশী গরুর দুধের চা, এবং মাল্টা চা বিখ্যাত। তাই পরিশেষ বলা যায়, একটি চায়ের দোকান আমাদের গ্রাম বাংলার অবিচ্ছদ্য অংশ।

Leave a Comment

error: Content is protected !!
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro
Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please disable your ads blocker and refresh the page.

 

আপনার ব্রাউজারে একটি এডব্লকার পাওয়া গিয়েছে। আমাদের ওয়েবসাইটে প্রবেশের জন্য দয়া করে আপনার এড ব্লকারটি বন্ধ করে পেইজটি রিফ্রেশ করুন। ধন্যবাদ!

Refresh