Drug Addiction Paragraph for HSC and SSC Students

Here is the drug addiction paragraph for HSC and SSC students. You can achieve a good mark by writing this paragraph in your exam.

Related Questions about drug addiction paragraph

a. What is meant by drug addiction? (মাদকাসক্তি বলতে কি বোঝায়?)

b. What are the reasons for drug addiction? (মাদকে আসক্ত হওয়ার কারন গুলো কি কি?)

c. What are the bad impacts of it on society? ( এর ফলে সমাজে কি কি খারাপ প্রভাব পড়ছে?)

d. How can it be prevented? (কিভাবে এর প্রতিরোধ সম্ভব?)

e. How can you guard yourself against such bad habits? ( এরূপ কু-অভ্যাস থেকে নিজেকে কিভাবে তুমি রক্ষা করতে পার?)

Drug Addiction Paragraph for HSC

Drug addiction is a curse of modern civilization. It is now a global problem. Drug addiction has grasped the young generation in our country. Frustration is the main reason for this addiction. Again some take drugs as a pursuit of pleasure and later on it turns into an addiction.

The drugs are very expensive. In order to arrange money, the addicts commit many kinds of social crimes like stealing, hijacking, plundering, looting, etc.

Drug addiction has a terrible effect on the human body. People addicted to drugs feel drowsy and lose appetite. The poisonous effect of drugs may damage the brain and all internal functions of the body.

Recently, Bangladesh is often used as a transit of transmission of drugs from one country to another by international drug smugglers. The remedy for drug addiction is not very easy.

All concerned must create awareness at personal and family levels against the dangerous impact of drug addiction. Suppliers should be punished strictly. When each and every person will be sincere to drive the curse of drug addiction from society, we can get rid of it.

Drug Addiction Paragraph for HSC in Bangla

মাদকাসক্তি আধুনিক সভ্যতার জন্য একটি অভিশাপ। এখন এটি একটি বিশ্বব্যাপী সমস্যা। মাদকাসক্তি আমাদের দেশের যুব সম্প্রদায়কে আঁকড়ে ধরেছে। এই আসক্তির অন্যতম প্রধান কারন হচ্ছে হতাশা। আবার কেউ স্রেফ আনন্দ পাওয়ার জন্য মাদকদ্রব্য সেবন করে এবং একসময় নেশার পর্যায়ে চলে যায়।

মাদকদ্রব্য খুবই ব্যয়বহুল। টাকা সংগ্রহের জন্য মাদকাসক্তরা চুরি, ছিনতাই, দস্যুবৃত্তির মতো বহ রকমের সামাজিক অপরাধ করে থাকে।

মাদকাসক্তি মানবদেহে এক ভয়ানক প্রভাব ফেলে। মাদকাসক্ত ব্যক্তিরা তন্দ্রাচ্ছন্ন এবং ক্ষুধামন্দা অনুভব করে। মাদকদ্রব্যের বিষক্রিয়া মস্তিষ্কে এবং শরীরের অভ্যন্তরীণ কার্যক্রমের ক্ষতিসাধন করতে পারে।

সম্প্রতি, প্রায়ই বাংলাদেশে আন্তর্জাতিক চোরাকারবারিদের কর্তৃক মাদকদ্রব্য একদেশ থেকে অন্যদেশে প্ররণের পথ হিসেবে ব্যবহৃত হয়ে আসছে। মাদকাসক্তির প্রতিকার করা খুব সহজ নয়।

সম্পৃক্ত সকলকে অবশ্যই ব্যক্তিগত বা পারিবারিক পর্যায়ে মাদকাসক্তির ক্ষতিকর প্রভাবের বিরুদ্ধে সচেতনতা সৃষ্টি করতে হবে। সরবরাহকারীদের কঠোরভাবে শাস্তি দিতে হবে। সবাই যখন সমাজ থেকে মাদকাশক্তির অভিশাপকে দূরীভূত করতে আন্তরিক হবে তখন আমরা এটা থেকে মুক্তি পেতে পারব।

Leave a Comment

error: Content is protected !!
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro
Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please disable your ads blocker and refresh the page.

 

আপনার ব্রাউজারে একটি এডব্লকার পাওয়া গিয়েছে। আমাদের ওয়েবসাইটে প্রবেশের জন্য দয়া করে আপনার এড ব্লকারটি বন্ধ করে পেইজটি রিফ্রেশ করুন। ধন্যবাদ!

Refresh