Early Rising Paragraph for Class 8, 10, and 12

Here is the early rising paragraph for class 8, 10, and 12 with Bangla translation. You can achieve good marks in your exam by writing this paragraph.

Related Questions about Early Rising Paragraph

a. What does early rising mean? (সকালে উঠা বলতে কি বোঝায়?)

b. What is essential for us? (আমাদের জন্য অত্যাবশ্যক কি?)

c. What are the benefits of early rising? (সকালে উঠার লাভগুলো কি কি?)

d. What is the proverb about early rising? (সকালে উঠা সম্পর্কে কি প্রবাদ রয়েছে?)

e. What habit we should make? (আমাদের কি অভ্যাস গড়ে তোলা উচিত?)

Early Rising Paragraph for Class 8, 10, and 12

Early rising means getting up from bed early in the morning. It is a very essential habit for all. Our life is the sum-total of minutes, hours, days, months, and years. None of us can avoid our work and duties. You can be a student or a teacher or in any other profession. An early riser has the opportunity of doing his/ her work in due time. If you are a student, then you should wake up in the early morning. Because in the morning our brain is very fresh, so anything you study that will be memorized quickly. If you start work in the early morning, it will be completed quickly. So a late riser cannot cope with an early riser.

Besides, an early riser gets enough time to take a morning walk, to take physical exercise, and to enjoy the beauty of nature. He feels happy with a fresh mind. And those who do not wake up in the morning, are seen to suffer from various diseases such as diabetes, blood pressure, heart disease, etc.

So, there goes a proverb “Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.” Hence we should make it a habit to rise early every day.

Early Rising Paragraph in Bangla

সকালে উঠা বলতে ভোরে ঘুম থেকে উঠাকে বুঝায়। এটা সকলের জন্য অত্যন্ত জরুরী একটি অভ্যাস। আমাদের জীবন কিছু মিনিট, ঘণ্টা, দিন, মাস ও বছরের সমষ্টি। আমরা কেউই আমাদের প্রাত্যহিক কাজ ও দায়িত্বকে এড়িয়ে যেতে পারি না। আপনি হতে পারেন একজন ছাত্র অথবা শিক্ষক বা অন্য কোন পেশার। যে ব্যক্তি ভোরে উঠে সে তার কাজ সময়মত শেষ করতে পারে। তুমি যদি একজন ছাত্র হয়ে থাক তবে তোমার অবশ্যই খুব সকালে উঠা উচিত। কারন সকাল বেলা আমাদের ব্রেইন একদম ফ্রেস থাকে, ফলে পড়া দ্রুত মুখস্থ হয়। সকালে যেকোন কাজ শুরু করলে তা দ্রুত সম্পন্ন হয়ে যায়। তাই দেরীতে উঠা ব্যক্তি সকালে উঠা ব্যক্তির সাথে তাল মিলিয়ে চলতে পারে না।

তাছাড়া, সকালে উঠা ব্যক্তি প্রাতভ্রমণ, শারিরীক ব্যায়াম এবং প্রাকৃতিক সৌন্দর্য উপভোগ করার মতো যথেষ্ট সময় পায়। সে সতেজ মনে সুখ অনুভব করে। আর যারা সকালে ঘুম থেকে উঠে না, তারা নানা ধরনের রোগ-ব্যাধি যেমন ডায়াবেটিস, ব্লাড প্রেশার, হৃদরোগ ইত্যাদিতে আক্রান্ত হতে দেখা যায়।

তাই একটি প্রবাদ আছে, “আগে বিছানায় যাওয়া এবং আগে আগে জেগে উঠা, একজন মানুষকে স্বাস্থ্যবান, ধনী এবং জ্ঞানী করে।” তাই আমাদের প্রত্যহ সকালে উঠার অভ্যাস করা উচিত।

Leave a Comment

error: Content is protected !!
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro
Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please disable your ads blocker and refresh the page.

 

আপনার ব্রাউজারে একটি এডব্লকার পাওয়া গিয়েছে। আমাদের ওয়েবসাইটে প্রবেশের জন্য দয়া করে আপনার এড ব্লকারটি বন্ধ করে পেইজটি রিফ্রেশ করুন। ধন্যবাদ!

Refresh