A Winter Morning Paragraph for Class 8, 10, and 12

Here is A Winter Morning Paragraph for Class 8, 10, and 12. Related Questions about A Winter Morning Paragraph:

a. How is a winter morning?
b. How do animals feel?
c. How do people feel in a winter morning?
d. When do people get up?
e. What kinds of foods do people eat?

A Winter Morning Paragraph for Class 8, 10, and 12 with Bangla Translation

A winter morning is usually very cold and foggy, especially in rural Bangladesh. Winter mornings in urban areas are hard to feel. Especially in Dhaka city, it is not so cold nowadays. You must go to the village to get the impression of a winter morning. Everything in the village is obscure and foggy until the sun becomes hot. Dewdrops accumulate on the grass, which glistens like pearls in the sunlight.

The children gather dry straw and light the fire, and the children and the elderly all sit around the fire and tell stories. Animals do not want to leave the house in the morning, they sit numbly in one corner of the house to escape the cold. People wake up late, especially the elderly and children do not want to leave bed in the morning because of the cold. When the fog subsides and the sun gets a little warmer, the working people go out to work. The most interesting food in the winter morning is the juice of the date palm. It tastes better in the early morning. There are several types of delicious cakes are made in the village on winter mornings. Everyone eats breakfast with a variety of delicious cakes. Many expatriate Bengalis prefer to spend the winter in Bangladesh. Winter in Bangladesh is very pleasant for them because it is very cold in any European country. A winter morning in Bangladesh is quite interesting for them. Personally, I also like a winter morning very much because of date juice and a variety of delicious cakes.

Bangla Translation

একটি শীতের সকাল সাধারণত অত্যন্ত ঠাণ্ডা এবং কুয়াশাচ্ছন্ন হয়ে থাকে, বিশেষ করে বাংলাদেশের গ্রামাঞ্চলে। শহর এলাকাতে শীতের সকালটা তেমন একটা অনুভব করা যায় না। বিশেষ করে ঢাকাতে বর্তমানে তেমন একটা শীত পড়ে না। শীতের সকালের আমেজ পেতে হলে আপনাকে অবশ্যই গ্রামে যেতে হবে। সূর্য উঠার আগ পর্যন্ত গ্রামে সবকিছু অস্পষ্ট ও কুয়াশাচ্ছন্ন হয়ে থাকে। ঘাসের উপর শিশির বিন্দু জমে থাকে, যা সূর্যের আলোতে মুক্তার মত চিকচিক করে। বাচ্চারা শুকনো খড়-পাতা জড়ো করে আগুন জ্বালায়, বাচ্চা-বৃদ্ধ সবাই আগুনকে ঘিরে বসে গল্প করে। গৃহপালিত পশু সকালে ঘর থেকে বের হতে চায় না, তারা ঠাণ্ডা থেকে বাঁচার জন্য ঘরের এক কোনায় জড়সড় হয়ে বসে থাকে। লোকজন দেরি করে ঘুম থেকে উঠে, বিশেষ করে বৃদ্ধ এবং শিশুরা শীতের কারনে সকালে বিছানা ছাড়তে চায় না। কুয়াশা কমে গেলে এবং সূর্য যখন একটু গরম উঠে তখন শ্রমজীবী ​​লোকেরা কাজের জন্য বের হয়। শীতের সকালের সবচেয়ে মজার খাবার হচ্চে খেজুর গাছের রস। এটা যত ভোরে খাওয়া যায় তত বেশী ভাল লাগে। গ্রামে শীতের সকালে অনেক ধরনের মজাদার পিঠা তৈরি করা হয়ে থাকে। সবাই বিভিন্ন রকম সুস্বাদু পিঠা দিয়ে নাস্তা করে। অনেক প্রবাসী বাঙ্গালী শীতকালটা বাংলাদেশে কাটাতে পছন্দ করে। তাদের কাছে বাংলাদেশের শীতকাল খুবই আনন্দদায়ক কারন যেকোনও ইউরোপীয় দেশে শীতকালে প্রচণ্ড ঠাণ্ডা পড়ে। বাংলাদেশের একটি শীতের সকাল তাদের জন্য বেশ আকর্ষণীয়। শীতের সকাল আমার খুবই পছন্দের সময় বিশেষ করে খেজুরের রস ও বিভিন্ন রকমের সুস্বাদু পিঠার জন্য।

Leave a Comment

error: Content is protected !!
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro
Ads Blocker Detected!!!

We have detected that you are using extensions to block ads. Please disable your ads blocker and refresh the page.

 

আপনার ব্রাউজারে একটি এডব্লকার পাওয়া গিয়েছে। আমাদের ওয়েবসাইটে প্রবেশের জন্য দয়া করে আপনার এড ব্লকারটি বন্ধ করে পেইজটি রিফ্রেশ করুন। ধন্যবাদ!

Refresh